Boğaziçi Karayolu Tüneli Hakkında

KAMUOYUNA ve SORUMLU KAMU KURUMLARINA

İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi

HAKKINDA DUYURU VE DAVET

Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından 30.12.2006 tarihinde Yap-İşlet-Devret olarak ihale ilanına çıkılan ve 30.06.2008 tarihinde ihale edilen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi’nde şimdiye kadarki süreç ne yazıktır ki kamuoyunun bilgisi dışında gerçekleştirilmiştir. Ancak yüklenici firma ile 13.01.2009 tarihinde imzalanan sözleşmenin ardından ilgili kurum konuya ilişkin bilgilerin bir bölümünü paylaşmaya başlamıştır[1]. Bu sınırlı bilgiler kapsamında yapılan değerlendirmeler bile projenin İstanbul Tarihi Yarımada için çok büyük bir tehdit oluşturduğunu anlamaya yetmiştir.  Bu nedenle kentinin korunmasında, geliştirilmesinde ve sağlıklaştırılmasında tüm İstanbullular gibi kendini de söz sahibi ve sorumlu gören bizler, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi konusunda taşıdığımız derin endişeleri kamuoyuyla paylaşmayı, ilgilileri uyarmayı ve projeyi iptal etmeye davet etmeyi bir görev bilmekteyiz.

Çünkü: İstanbul’un çok katmanlı tarihi kimliğinin birinci derece temsil alanı olan Tarihi Yarımada İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesinin yaratacağı etkilerle tarihinin hiçbir döneminde yaşamadığı bir dönüşüm baskısı ile karşı karşıyadır. Projede Anadolu yakasında Haydarpaşa’dan denizin altına giriş yapan karayolu tüp geçişi Tarihi Yarımada’nın en kıymetli noktasında; Sarayburnu’nda deniz üstüne çıkmaya başlayarak Kumkapı’da Sirkeci-Florya sahil yoluna ulaşmaktadır. Sekiz şeritli ve erişme kontrollü bir yol olarak tasarlanan bu ulaşım aksı günde 75 000 aracın Anadolu yakası ile Avrupa yakası arasında hareket edeceği şekilde düzenlenmektedir.

Bu proje, gerçekleştirildiği takdirde Tarihi Yarımada’yı güneyden kuşatarak Yarımada’nın tüm kültür değerleri, işlev dağılımları, arsa fiyatları, yoğunluk dengelerini tetikleyecek ve değiştirecektir. Bu durum yüzyıllardır insan ve doğanın birlikte ürettiği Tarihi Yarımada’nın kültürel peyzajını derinden bozacak ve aynı zamanda Yarımadanın Marmara kıyılarına erişimini ortadan kaldıracaktır.

Tarihi miras alanlarına karayolu ile ulaşmanın ve bu alanları lastik tekerlekli araçlar ile dolaşmanın tümüyle reddedildiği; buna karşın raylı sistemler vb. doğa dostu ulaşım araçlarının kullanımının desteklendiği günümüzde bir dünya miras alanı olarak bize emanet edilen Tarihi Yarımadaya yapılabilecek en büyük yanlış olarak gözüken bu projeden derhal vazgeçilmesi gerekmektedir.

Kamuoyuna ve tüm ilgililerin bilgisine saygıyla duyurulur, 01.07.2010


[1] . http://www.dlh.gov.tr/dlh/dlh-anasayfa1 (21.06.2009)


Reklamlar

2 responses to “Boğaziçi Karayolu Tüneli Hakkında

  1. Güzel paylaşım teşekürler..

  2. İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesi için;
    Tüp geçit demiryolu Sirkeci Kazlıçeşme arası yer altından geçeceği için boşalan bu yolun Karayolu olarak dönüştürülmesi önerimdir. Böylece yeşile dokunulmamış olur. İnşaat zamanlaması da böyle olacağını gösteriyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s